donderdag 4 juni 2015

Erica, Hugo en Dirk: de pelgrims

Dag 11, Varennes-en-Argonne -> Verdun (61 km, totaal 692 km)

Varennes ligt aan een aantal fietsroutes die veel Nederlanders gebruiken: de onvolprezen 'Langs Oude Wegen' die via Vézelay naar Santiago voert, de mooie 'Groene route naar de Middellanse Zee' en natuurlijk de 'Frontlijnroute' die ik nu aan het doen ben. Aangezien ik beide andere routes ook ooit (deels) gefietst heb, voelt de omgeving van Varennes heel vertrouwd.

Gister kwam ik in 't bos bij l'abri du Kronprinz Erica uit de buurt van St. Niklaas (B) tegen, een aardige, pittige meid die in d'r eentje onderweg was naar Santiago. Mooi gesprek gehad over wat je doet in het leven omdat je denkt dat anderen dit van je willen en hoe je daar mee om kunt gaan.

Vanochtend kwam ik eerst Hugo Lemke uit Raalte tegen en daarna Dirk Reuvekamp uit Nijensteek bij Vledder.  Met allebei gezellig gekletst over het wel en wee van een pelgrim. Het is toch wonderlijk hoe iedereen dan op zoek is naar de zin van het leven en de eigen bestemming. Maar wat een mooi thema voor een tocht!

Ga ervoor, alle drie, en leer van de tocht wat voor jou is bedoeld. Je wordt er een gelukkiger mens van, zo met Jacobus op de bagagedrager!

En als ik heel, heel eerlijk ben... ik zou zo weer mee willen richting Santiago. Het is zo'n mooie tocht!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten